Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Slut på slött internet?

Publicerad 2013-04-29 17:10:56 i Allmänt,

  Nu kanske internet snabbar upp sig. För nu har polisen i Holland gripit en riktig cyberbrottsling som tros ha skickat miljontals skräpmäil som har saktat ned internet över hela Europa. Jag har länge tyckt att internet många gånger stundtalas var väldigt slött och att man fått en massa skräpmail i inkorgen. Nu kanske det är slut på detta elände. 
  Det är en holländsk man som har gripits misstänkt för den största cyberattacken någonsin. Han greps i nordöstra Spanien, strax norr om Barcelona. Attacken som man har ägnat sig åt har uppmätts till 300 miljarder bit per sekund. Det är tre gånger så mycket som den attack som slog ut flera amerikanska banksystem förra året. Dvs inte lite. Mannens primära mål ska ha varit organisationen Spamhaus som verkar mot spräpmail.
  Fast nu verkar det som om mannen har misslyckats. För nu väntar honom rättegång i Holland om denna cyberattack. Få se om vi får märka någon skillnad på vårt internet. Kan man kanske förvänta sig att det skulle kunna gå att surfa lite snabbare sen denna man har satts inom lås och bom. Men dessvärre dröjer det nog inte så länge innan det dyker upp någon ny cyberbrottsling som saktar ned internet...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2013-04-29 17:56:15

Tack för din kommentar! =)

Ja nu får vi hoppas att internet blir snabbare för det har verkligen varit otroligt segt!

Postat av: Veiken

Publicerad 2013-04-29 19:41:50

Bort med dräggen som bara förstör för andra - till vilken nytta kan man undra!
Tyvärr finns det alltid någon som kan ta över när någon åker in bakom galler! :(

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2013-04-30 04:30:39

Så meningslöst att förstöra för andra på det viset! Jag fattar inte vitsen med det...för det är ju inte ens ett sätt att få bekräftelse på...Kramiz

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2013-04-30 11:48:18

Vad är det som driver dessa människor som bara är ute för att sabba för andra? Idioter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela