Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Censur? Kampanj mot tågkaoset stoppad!

Publicerad 2012-09-26 20:58:10 i Resor,

  Har Ni sett den annonskampanj som Fackförbundet Seko gjorde mot avregleringen av järnvägen och som sedan ansågs stötande av Jernhusen.  Nu har jag sett vad det var för kampanj det statliga bolaget stoppade. Det var kampanjen mot tågkaoset. Dessutom är jag sån att jag faktiskt tyckte att kampanjen var kul!  Bilden och texten sa verkligen det mesta om det tågkaos vi har i landet samt även vad det beror på. 
  Detta tålde dock inte Jernhusen.  De vill inte att debatten ska föras via annonspelare i tågstationerna. Jag tycker nästan att det synd att vi övriga som inte åker så mycket tåg inte får se dessa annonser. Då de verkligen fick mig att le igenkännande. För att få se hur annonsen ser ut. Klicka in till Aftonbladet. Kanske det vore dags att ta annonserna till något ännu mera folktät område än tågstationerna som ägs av Jernhusen, som har stoppat annonserna från att visas där. Tydligen får inte vad som helst finnas på tågstationerna och absolut inte kritik av det egna bolaget. Så ska man ha en annons där gäller det att vara inte gnälla på något annan än Jernhusen...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: trollet

Publicerad 2012-09-26 21:38:51

haha, den var ju jättekul... och sann!!

Svar: Visst är det kul...
Ma

Postat av: Veiken

Publicerad 2012-09-27 18:16:34

Censur - så himla dumt! Det blir bara värre om man gör så. Det får ett löjets skimmer över sig när man inte tål höra sanningen! :(

Svar: Visst får det ett löjels skimmer över sig och det tycker jag faktiskt att tågstationernas ägare börjar få...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela