Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Drömmer Du ha ett eget slott?

Publicerad 2012-03-30 19:35:53 i Hem och trädgård,

  Nu finns chansen att förvärva ett eget slott för den som drömmer om l det. Det kostar bara 29,5 miljoner att köpa Tullesbo slott som nu är till salu. Då ingår också en mordern hästanläggning. Själva slottet har tolv rum och av dessa är fem rum sovrum.
  Låter det intressant? Slottet ligger några kilometer norr om Övedskloster, i Sjöbo kommun, och har ägor som uppnår 22 hektar. Det är nära till både Malmö och Köpenhamn därifrån. Så nu kan den som vill bo praktfullt och drömmer om att ha ett eget slott köpa Tullesbo Slott.  
  Själv kan jag bara konstatera att jag inte har råd att köpa Tullesbo slott. Det är för dyrt för mig. Fast nog skulle det kännas mysigt med ett eget slott. För att inte tala om den häftiga adressen Tullesbo Slott. Det skulle vara någonting att få post till. 
  Fast sen tillkommer väl allt göra med fastigheten. Visserligen har den förra ägaren tydligen renoverat Tullesbo   Slott. Men det skall ju skötas också. Det hade tydligen 22 hektar mark också. Jag minns att jag en gång i världen tyckte det var jobbigt att sköta några hektar. Hur jobbigt skulle det inte vara att sköta Tullesbo Slott då. Det är bara att inse att jag nog knappast är rätt person för Tullesbo slott.
 Vem som står i tankarna på att köpa fastigheten vet jag inte. Men en sak är jag övertygad om och det är att vederbarande säkert kommer att få en hel del att göra med de markerna och de ytorna som följer med Slottet...

/Ma 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2012-03-30 20:48:55

SV: haha, precis :) Detta är inte den ända filmlåten som har fastnat i min skalle xD

Postat av: Roggan

Publicerad 2012-03-30 20:56:59

Lite väl dyrt för min plånbok kan jag säga. Kram

Postat av: karolinajonsson

Publicerad 2012-03-30 22:04:56

Ja då lär man sig en läxa xD

Postat av: E M M E L L Y

Publicerad 2012-03-30 22:18:09

Haha låter ju liksom awesome :D

Postat av: Isacs Mamma

Publicerad 2012-03-31 01:28:34

Tack söta du! :)



Hoppas du får en trevlig Lördag!

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2012-03-31 07:08:50

Blåser bort lite damm ur portmonän och konstaterar att...Nej, det räcker inte till vare sig slott eller koja! Kramiz

Postat av: Augusta

Publicerad 2012-03-31 11:29:49

Men nu blev jag allvarligt intresserad. Får nog ta mig en tur nedåt Skåne :)



Nej tror inte det. Jag äger ju en fastighet i Muodoslompolo. Blir dyrt!



Trevlig dag/kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela