Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ny fågeldöd i USA

Publicerad 2012-01-02 14:41:31 i Resor,

  Nu har USA drabbas av neddimpande fåglar från skyn igen. Det är ett år sedan sist. Nu ryktas det om Mayaindianerna har rätt i sin profetia om jordens undergång under 2012. Själv tror jag inte mycket på detta och gissar att folkdöden beror på ett antal uppskrämda fåglar som helt plöstsligt har vaknat av allt folk som skall ut och skjuta fyrverkerier mitt i natten.
  Så denna gång tror jag knappast att vi behöver bekymra oss får någon fågeldöd hos oss, om vi inte heller har lyckats skrämma ihjäl ett antal fåglar. För vilken fågel skulle inte bli skrämd om en massa människor kom utrusande och störde nattsömen och börjar de sen hej vilt skjuta raketer så far nog fåglarna upp i luften av ren skräck och alla orkar nog inte med den anstängning en sådan skräckuppvaknade mitt i natten.
  Nej, det där med fågeldöd är nog mest något USA vill skrämma oss med denna gång. Fast nog ser det ruskigt ut på bild med alla dessa döda fåglar...

/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Karpstryparn

Publicerad 2012-01-02 15:09:12

Ja, med tanke på nyårsaftonsfyrverkerier så är det nog orsaken till fågeldöden.



Svar: Detsamma.

Postat av: Veiken

Publicerad 2012-01-02 15:42:16

Det låter riktigt läskigt tycker jag. Exakt samma tid som förra året också.... :(

Postat av: Roggan

Publicerad 2012-01-02 18:59:56

Visst är det konstigt men jag lutar mig åt att det är fyverkerierna. Kram

Postat av: biggan

Publicerad 2012-01-02 21:49:45

nej jag tror nog inte riktigt på det heller, kram biggan

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2012-01-03 05:51:30

Nej, någon undergång tror jag nog inte på men väl att de blivit ihjälskrämda...kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela