Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Landsting riskerar utmätning av Kronofogden!

Publicerad 2012-12-29 17:41:41 i Nyheter,

  Numera har det tydligen gått så långt att det inte är bara företag och privatpersoner som riskerar att hamna hos Kronofogden. Det kan även kommuner och Landsting göra och det är något som Landstinget Västernorrland har gjort. Landstinget Västernorrland ska betala 500 000 kr i vite. Men än är det inte gjort och sista betalningsdagen närmar sig. Den 3 januari skall skulden vara betalt. 
  Har de inte överfört pengarna ännu så är de nog ute i minst sagt sista minuten. Nästa bankdag är den 2 januari och det brukar ta några dagar för en överföring att komma fram. Så nu nafsar Kronofogden Landstinget Västernorrland i hasorna. För kommer inte pengarna in kan det bli avbetalning eller utmätning av Landstingets egendom. I och för sig förvånar det kanske inte mig så mycket att kommuner och Landsting hamnar hos Kronofogden. Men hur går det om företaget Sverige skulle göra det. Vilket jag faktiskt inte alls skulle förvåna mig om Sverige skulle göra. Så illa skött som det verkar vara. Mäter de då ut Sverige och hur skulle detta gå till i så fall? Får hoppas att Sveriges förfall inte går längre än att vi kan få en lämplig avbetalningsplan. För det där med länder i konkurs gillar inte jag. Speciellt inte om det skulle vara Sverige...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2012-12-30 07:53:57

Ja, det där tål att funderas på...Egentligen är det ju väldigt dåligt när landsting o kommuner inte betalar sina räkningar i tid! Kramiz

Postat av: Inger Rozén

Publicerad 2012-12-30 18:57:42

Ha,ha!
Och strul va det på Nordeas bank.Så man vet inte om pengarna kom in!Inger i Örebro

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela