Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

RIX FM´s skämt!

Publicerad 2011-10-30 14:20:33 i Allmänt,

  Rix FM hade förmågan att skicka en skämtlapp till ett antal boende i Stockholm, Göteborg och Malmö för någon dag sedan. Dessvärre tog ett stort antal personer inte denna lapp på skämt, utan trodde att lappen var allvarligt menad.   
  Det till synes handskrivna budskapet löd: ”Det är inget större fel på din musiksmak, men ÄRLIGT KLOCKAN 03.00 PÅ NATTEN föredrar vi att sova!! /Grannen

 Denna lapp orsakade stor grannfejd på många håll. Bland annat knackade en kille på hos sin granne med ett stort basebollträ och undrade om grannen hade problem med att han tittade på TV:n på natten. En annan person hävdar att utskicket gav en 90-årig granne hjärtattack och fick åka till sjukhus på RIX FM´s hemsida.
   Enligt många inlägg på kanalens hemsida är det lätt att tro att lappen är riven ur ett block med reklam på sidorna. Vi har redan haft många problem i vår fastighet, detta skapade verkligen osämja. Kommer att göra en polisanmälan. Ingenstans stod det att det var reklam, och block från diverse företag har ju var och varannan människa” skriver en anonym som drabbats.
 En sak är dock säker att det där med reklam är inte så lätt som folk många gånger tror och det är lätt att det misstolkas. Det gäller att veta vad man har att göra med för folk som får reklamen och hur deras aktuella situation gementemot reklamen kan tolkas och framför allt misstolkas.
  Tur att jag inte bor i de städer som RIX FM´s reklam delades ut. För tänk om jag hade behövat bli väckt av en ilsken granne som frågar om jag har problem med dem. N har vi inte sådana problem i mitt hus. Men jag vet hur det är att ha dessa problem och då blir det bara värre om det kommer sådana här lappar också. Denna lapp tycker jag faktiskt inte var någon vidare bra reklam för företaget. För fy vad en lapp kan ställa till med i flerfamiljhus och säkert också i ett villa område...

/Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: krulli

Publicerad 2011-10-30 18:43:15

Sådär bra kan man tycvka kanske men jag tycker att det är ganska tydligt att avsändaren är någon annan . Kanske man kunde lagt till ett "reklamutskick" längst ner?

Folk har det grymt bra när man blir så här upprörd över något sånt smått, eller hur?

Postat av: Roggan

Publicerad 2011-10-30 18:52:32

Det var ett dåligt reklambudskap. Men den fick en fruktansvärd genomslagskraft, alla tidningarna skriver om det. Kram

Postat av: Roggan

Publicerad 2011-10-30 18:59:01

Har lagt ut lite från min bok på min blogg nu.

Postat av: Roggan

Publicerad 2011-10-30 19:30:35

Blir glad när man rättar mig. tack snälla. Kram

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2011-10-31 05:06:46

Den reklamen gick ju verkligen ut sas...men nog borde det stå att det är reklam, kan ju bli väldigt tokigt annars...kramiz

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2011-10-31 10:25:36

Snacka om i-landsproblem... Men visst var det en dålig "reklam"-kampanj.

Postat av: Augusta

Publicerad 2011-10-31 12:57:50

Jag har sett reklamlappen hos en pensionär i innerstan. Ja, men lite roligt är det :)



Fråga: fick du bli testare för ARLA produkterna. Jag tog ju från dig här och anmälde mig och jag fick bli. Har tänkt fråga dig flera gånger men glömt



Kram

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-10-31 14:35:00

hahaha, jag läste det

Postat av: diana

Publicerad 2011-10-31 19:28:25

Spontant så känns ju inte detta som något bra sätt att göra reklam.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela