Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Längtar Du efter ett nytt resmål?

Publicerad 2011-01-30 20:18:11 i Resor,

Tycker Du kanske att Du varit överallt och sett det mesta och vill uppleva något helt nytt och unikt? Satsa på en rymdresa i så fall. De lär komma igång inom de närmsta åren. Tycker Du låter lockande, så kan jag berätta att Du faktiskt inte behöver ta Dig så utanför landets gränser, för att få chansen till det. Kiruna ligger i startgroparna och hade tänkt börja med regulära turistresor till rymden, så fort något av rymdbolagen är redo för "take off".
Om en sådär fem år, kan det finnas rymdhotell som kretsar kring jorden. Efter resor till månen så siktar bolagen in sig på Mars. Så det där rymden har nog blivit en turistattraktion. Fast sen kan man ju fråga sig om det finns något häftigt att uppleva där i rymden. Det blir nog inte som vanlig charterresa skulle misstänka. Mer info finns i artikeln nedan...

/Ma

http://www.aftonbladet.se/resa/resmal/article8399585.ab



Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Krulli

Publicerad 2011-01-31 13:27:08

Men hej! :) Så det är här du huserar numera. SJälv har jag bytt bort metrobloggen OCH bytt namn :)

Postat av: Veiken

Publicerad 2011-01-31 14:00:40

Jag skulle gärna se mig omkring däruppe, men det saknas en massa pengar så jag får hålla mig på jorden :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela