Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Fler teorier om fågeldöd

Publicerad 2011-01-06 19:30:00 i Allmänt,

Nu har jag läst så många teroier om de döda fåglarna i Falköping och USA, så att jag tänker lansera min egen lilla teroi om varför de dog. Det spekuleras i att de skulle blivit överkörda av lastbil. Gäller nog endast ett fåtal, skulle jag tro. Däremot kan vi konstatera att de dog av yttre våld. Vad skulle då detta yttre våld kunna var för något?
Jag skulle faktiskt kunna misstänka att dessa fåglar helt enkelt har krockat med någon flygfarkost av något slag. Orsaken skulle i så fall vara att de blev skrämda av ljudet av den och flaxade upp i luften, men de hann inte undan utan kom i vägen för den. För det vet ju de flesta att vi har flygfarkoster som färdas snabbare än ljudet.
Varför har då ingen gett sig till känna i detta fall. Naturligtvis beror detta på att de som flög den där farkosten var ute på hemligt uppdrag och inte vill ge sig till känna. Antagligen är det samma sak som gjort att fåglarna i USA har dött. Eventuellt kan det vara någon form av ny farkost som testas och även i dessa fall brukar hemlighetsmakeriet vara stort att sådan här sak aldrig skulle kännas vid.
Nu har luftat min egen lilla teori, få se om det kan tänkas vara något som andra kan se som trovärdig. Vad tror Ni var orsaken till deras död...

/Ma

http://www.expressen.se/nyheter/1.2279997/obduktionen-av-faglar-visar-mystiska-inre-blodningar
http://aftonbladet.se/nyheter/article8371841.ab
http://aftonbladet.se/nyheter/article8370641.ab

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Ninja

Publicerad 2011-01-07 16:57:52

Oj, jag har ingen aning om vad som orsakat fågeldöden, men märkligt är det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela