Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ännu mera döda fåglar

Publicerad 2011-01-08 21:18:05 i Natur och friluftsliv,

Nu har det hittats döda fåglar i Kanada också. USA, Italien, Sverige, Kanada hör till listan över de som har drabbats av fågeldöden. Varför drabbas dessa länder av detta? Jag har inte hört talas om att det skall vara några döda fåglar på andra sidan Östersjön, fast jag kan ha fel. Informationen därifrån brukar vara ganska bristfällig.
Förr hade jag en teori om att fåglarna hade krockat med någon flygfarkost. Nu börjar jag undra om det inte är någon flygfarkost som har döda fåglar som last  och låter dem dunsa ned på marken för att skrämma slag på folk likt bomber. Den taktiken har nog fungerat ganska bra hittills. Folk tycker det är otäckt och kommer med den ena fantasifulla teorin efter den andra. Nu har många experter försökt att förklara det med kylan och den har kanske haft sin del i det hela. Fast jag har svårt att tro att det är detta som är den stora orsaken till det hela...

/Ma

http://www.expressen.se/nyheter/1.2282704/doda-faglar-hittade-i-kanada
http://expressen.se/nyheter/1.2282396/konspirationerna-haglar-kring-massdoda-faglar

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Hääna Banääna

Publicerad 2011-01-08 22:06:20

Jaa, varför inte.. Folk hittar ju på hur mycket dumheter som helst så varför inte skrämma livet ur folk genom att dumpa döda fåglar lite här och där?

Postat av: diana

Publicerad 2011-01-08 22:10:06

Väldigt skumt det här tycker jag. Läskigt på något vis.

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-01-09 06:39:54

ja, och fiskar dör på löpande band också tydligen

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2011-01-09 10:36:02

Visst verkar det här underligt.Fast om det är så att det här händer med jämna mellanrum på olika ställen på jorden och har naturliga orsaker, som sjukdom, kyla, flygplan eller något annat. Plötsligt börjar någon skriva om det och då blir det rubriker som det vore något fantastiskt. Börjar tro det är tidningsankor som ramlar ner.

Postat av: sladdertackan

Publicerad 2011-01-09 15:24:17

Jag tror KajsaLisa har rätt. Det blåses upp och så ramlar tidningsankorna ner.

Postat av: Veiken

Publicerad 2011-01-09 16:41:39

Det är lite läskigt, men är det döda tidningsankor är det OK tycker jag! :)

Postat av: Joanna-Ett aspergerliv

Publicerad 2011-01-10 15:12:17

Just nu pågår flera tävlingar på min blogg så passa på att gå in och anmäl dig och ha chansen att vinna jätte fina priser:)

Postat av: lars-åke johnsson

Publicerad 2012-05-08 18:57:09

Ang fågeldöd i Blekinge, fisk som flyr Östersjökusten, fisk som är angripen av mystisk svamp, så bör man se denna film och speciellt studera satellitbilderna i slutet av filmen.



Detta kan verka chockerande och kanske en smula overkligt för den oinvigde om vad som sker och skett under en del år nu, men detta bör tas på största möjliga allvar och bör stoppas så snart det går.



Filmen finns i 3 delar, här är länken till Del 2 på Youtube:



http://www.youtube.com/watch?v=RZPsLkKOi8w



Filmerna finns också att ladda ner i högre kvalitet för Tv här:



http://thepiratebay.se/search/ditt%20livs%20viktigaste%20information/0/99/0



Dom är fria att sprida för informationssyfte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela