Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Säkrast att flytta bloggen hos Metro....

Publicerad 2011-02-27 20:47:23 i Allmänt,

Metrobloggen skall ju lägga ned som de flesta känner till. Nu har jag fått ett tips från Ted Valentin om hur man lättast flyttar sin metroblogg. Använd denna länk http://www.flyttametroblogg.se/ och följ stegen där. För blir bloggen kvar på Metro så är det stor risk att den blir raderad den 25/4.
Jag har ju som Ni kanske känner till en blogg kvar där vid namn "Berättelser och tankar ur mitt liv". Jag började ju en gång i världen att blogga just på Metrobloggen, men jag insåg efter ett tag att den både var instabil och trasslade ofta plus att den fick en massa andra minus av mig också.
Så om Ni har Er blogg hos Metro rekommenderar jag Er att ni försöker att se till att bloggen är flyttad innan 25/4. Dvs  Annandag Påsk. Så tills dess har på oss att flytta våra bloggar. Förr visste jag inte riktigt hur jag skulle bära mig åt för att fixa det lätt och enkelt för mig. Men Ted har fixat fram en bra bruksanvisning till oss som vill flytta vår metroblogg eller bara ha en backup på den ifall. För metro har ju gått ut och sagt de har en lösning på detta. Men hur säkert Metro är i detta fall.
I vilket fall som helst så kan det vara bra att ha en bloggbackup ifall. Så tack Ted för denna sida. Jag skall sätta igång så snart jag har möjlighet och flytta min blogg...

/Ma

http://www.flyttametroblogg.se/



Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2011-02-27 23:39:06

Har flyttat min nu, fungerade med Mac, tänker ha den som säkerhetskopia och jobba vidare med wordpress.

Postat av: sannof

Publicerad 2011-02-28 12:14:53

Ska gå in och titta.. tack för tipset.. kram =)

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-02-28 17:50:17

den hade jag inne i min blogg för ett tag sedan också, ha en fin kväll nu

Postat av: Jual Rumah di Jakarta

Publicerad 2012-02-21 18:22:28

More people need to read this and understand this aspect of the story. I cant believe you’re not more popular.

Postat av: Grosir Baju Murah

Publicerad 2012-02-21 18:23:46

I am not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my trouble.

Postat av: Jual Laptop

Publicerad 2012-02-21 18:24:36

Generally I never read whole articles but the way you wrote this information is simply amazing and this kept my interest in reading and I enjoyed it.

Postat av: Trend Otomotif Motor 2012

Publicerad 2012-02-21 18:25:13

Your look at nevertheless this is great and ways in which I truly feel. I recently now mailed him this internet site to say him your personal view.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela