Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Polisen skickar vapen till fängelseinterner

Publicerad 2011-12-31 13:55:06 i Allmänt,

   Det är åtminstone vad Kalmarpolisen har gjort. En fånge på Kumla fick ett vapen och en kula i ett paket.
Avsändaren var Kalmarpolisen. Jag trodde det var förbjudet för fängelseinterner att ha vapen med sig i sina celler där. Men så verkar tydligen inte polisen tycka att det är. Kriminalvården verkar dock vara av en annan åsikt för de lät inte mannen ha vapnet inne i sin cell. De skickade tillbaka vapnet till Kalmarpolisen.
  Kalmarpolisen hade förrut beslagtagit vapnet och men sedan hävt beslaget och skickat tillbaka det till mannen och på den vägen kom det tillbaka till mannen som satt i fängelset. För att det inte skulle vara nog med det skriver Expresen att mannen i fråga är dömd för mordförsök och vapenbrott. Men det var tydligen så att Polisen i Kalmar tyckte det var okej för mannen att ha den sak hos sig i cellen eller är det kanske så att polisen i Kalmar är med och planerar någon form av brottslighet i fängelset och därför skickade in vapnet till mannen. Man vet aldrig. Det verkar skumt att polisen gör något sådant. Men när det gäller dem upphör jag nog aldrig att förvånas över deras blunder och tabbar samt deras arbetsmetoder...

/Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela