Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ny rikspolischef

Publicerad 2018-02-02 18:51:43 i Allmänt, Allmänt, nyheter, politik,

 Sedan Dan Eliasson meddelades skulle avgå som rikspolischef för att han har fått jobbet som MSBs generaldirektör, så många frågat sig vem som blirden nye rikspolischefen. Nu är det klart att det blir Anders Thornborg som tidigare var chef för Säpo.
  Så nu bara att hoppas att polisen blir bättre under ledning av Anders Thornborg och att MSB klarar av att ta hand om Dan Eliasson. En sak är dock säker. Polisen fick en chef som hade polisbakgrund. 
  För Anders Thornborg har faktiskt varit polis. Nu återstår att se om han lyckas få ordning på polisen. För just nu verkar det minst sagt vara oordning där... 
/Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela