Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Norrtäljes gamla DC 3

Publicerad 2017-06-30 13:01:07 i Allmänt, Allmänt, Regionalt,

  Nu är Norrtäljes gamla DC 3 som stått vid Hotell Roslagen bytt plats. Numera står den vid Norrtelje Porten invid Stora Coop. 

  Dock verkar den lite vingklippt än så länge. Men även vingarna är tänkta att komma på plats. När det ska ske vet jag inte. Men den har ännu inte stått många dagar på sin nuvarande plats. 
  Så snart kanske den gamla DC 3:an blir komplett och pryder sin nya plats. Den blir nog i vilket fall som helst mer beskådas på denna plats än sin förra. För där tyckte jag att den förde en liten tynande tillvaro...

/ Ma
  


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Gilla

Publicerad 2017-07-01 00:04:51

Jag kommer ihåg den där DCtrean. Så den har blivit flyttad?


Det var många år sen jag såg den sist.
Min dptter och hennes man bor inte så långt ifrån i sin sommastuga. Men de tänker sälja sitt hus inne i "stan" och flytta till sommartället till ett hus på en av sina tomter.

Kram/Gilla

Svar: DC 3:an har blivit flyttad. Men det är inte många dagar den har stått på sin nya plats. / Kram
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela