Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Helgens sysselsättning

Publicerad 2016-05-30 18:19:00 i Resor,

 
 
  Som det kanske har märkts har jag haft annat för mig än att blogga i helgen. Det beror på att jag har tillbringat min tid på Östersjön. Närmare bestämt på Tallink Silja Lines M/S Galaxy  och vad har jag då gjort där.
 
 
 
Där har jag och mitt ressällskap bland annat blivit underhållna av denna grupp som gick under namnet Farbror Fläsk. Där var det fullt ös på dem.
 
 
 
 
  Resan gick till Åbo från Stockholm tur och retur. Här är några bilder ifrån skärgården mellan Sverige och Finland. Båten flöt tyst över vattenytan och hur det såg ut syns på bilderna.
 
 
 
 
På söndagen och tillbaka resan så var det detta gäng som stod för underhållningen och vad de heter för någonting är väl inte så svårt att lista ut. Fast resan bjöd på mera roligheter som besök i baren och Taxfree shopping.
 
 
Men resan bjöd också på något som vi inte riktigt hade förväntat oss och det var ordentligt med motion. Det började redan när man skulle gå ombord. Direkt efter vi hade visat våra biljetter och skulle gå till båten upptäckte vi att de höll på och gjorde om terminalen där och därför fick vi gå en riktig omväg när vi skulle gå ombord och det var inte bättre när vi kom tillbaka till Värtahamnen och som kanske anas så var vi tvungna att gå genom hela den långa inglasade tunneln med vår packning till båten och från båten. De hade inte ens tänkt på att resenärerna kanske skulle behöva ett sådant där rullband som de brukar ha annars till väskor och Taxfree inköpta saker.
  Jag kan säga att jag gillade M/S Galaxy och gärna åker med Tallink Silja line igen. Men först får de allt bygga klart i hamnen så att jag slipper motionera så mycket packning igen och jag tror mitt ressällskap håller med mig om detta....
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Days by Johanna

Publicerad 2016-05-31 12:02:06

Kunde inte se bilderna :( Men låter som ni haft det kanon förutom den långa promenaden.

Svar: Nu tror jag att jag har fixat så bilderna visas i alla webbläsare. Så nu ska även Du kunna se bilderna. Men Du har helt rätt resan var kanon förutom den långa promenaden som vi inte hade räknat med.
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela