Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Valborg och igelkottar

Publicerad 2016-04-29 18:02:32 i Hem och trädgård, Natur och friluftsliv,

     
 
  Imorgon är det Valborgsmässoafton och då är det igelkottarnas farligaste dag. De är åtskilliga igelkottar som får sätta livet till denna dag. Som de flesta kanske vet så sover ju gärna igelkottarna sin vintersömn i lövhögar och det är just därför de riskerar att helt enkelt bli ihjälbrända imorgon. De har inte vaknat ur sin vintersömn ännu. Så ruska i lövhögen innan den tänds på och kolla att det inte ligger någon igelkott där och sover. De är ju söta och det vore ju synd att elda upp de få vi har. Själv har jag nog ingen igelkott vid Mitt Sommartillhåll även om jag har gott om andra vilda djur. Men jag skulle gärna hysa en eller flera sådana där. De är ju så mysiga. Dessutom är de duktiga ormjägare och eftersom jag är rädd för orm så skulle det ju passa utmärkt om jag fick några boende hos mig på landet...
 
/Ma
Foto: Naturskyddsföreningen.

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Days by Johanna

Publicerad 2016-04-29 20:18:54

Vi får hoppas att ingen behöver stryka med.


Tack snälla för du röstade på mig :)

Postat av: Junitjej

Publicerad 2016-04-30 06:54:04

Hoppas verkligen att alla kollar igenom lövhögarna innan de tänds på!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela