Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Första Advent

Publicerad 2014-11-30 19:47:46 i Allmänt,

 
 
Idag är det Första Advent. Första ljuset i Adventsljusstaken lyser. Vad har jag ägnat Första Advent till. Förrutom att tända första ljuset i avdentsljusstaken har jag ägnat första advent till att baka saffransbröd och druckit glögg. Gått runt på skyltsöndagen och tittat i butiker och varit ute och gått i allmänhet. Annars har jag bara tagit det lite lugnt och kollat in andras första Adventsfirande som varit lite av varje.
  På gården passade en av de som bor här i området på att byta hjulen på sin bil såg jag. Det var nog i sista stund imorgon så ska vinterdäcken vara på bilen. Andra ägnade första advent åt jobb. Andra såg bara ut att mysa. Men julpyntat har det blivit hos de flesta nu. Stjärnor och avdventstljusstakar är det gått om i fönstren och många har smyckat sina balkonger med granris och ljusslingor. Så nog syns det att första avdvent är början på julen. Nu ska jag bara komma ihåg att  kolla brandvarnaren. Så den funkar. Det är tydligen någon ny tradition som man ska göra varje första advent. God Jul...
 
/Ma
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: fenixmona

Publicerad 2014-12-01 08:08:39

Ja, brandvarnaren är viktig i dessa tider! Våran är ur funktion och skall fixas med nytt batteri. Kramiz

Svar: Bäst Ni låter den ligga nedtagen så att Ni påminns om att den ska nytt batteri. Det är lätt att glömma det om man låter den sitta där den brukar utan batteri...
Ma

Postat av: Veiken

Publicerad 2014-12-01 18:22:38

Oj, jag glömde glöggen! :( Jag tände visst inte adventsljus heller. Vi var och tittade på handboll! :)

Svar: Handboll är också ett sätt att fira första advent.
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela