Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Norrtälje hamn ska förändras

Publicerad 2014-05-30 21:22:39 i Regionalt,

 
 
 
  Nu står det klart att två silos rivs i Norrtälje hamn. De ska ge plats till bostäder i en helt ny stadsdel. Till årsskiftet ska den röda och gröna silon börja rivas och klart ska det vara vid halvårsskiftet 2015. Då ska de två silona vara väck. Annars kan det bli fråga om vite.
  Detta är början på en helt ny stadsdel i hamnen. Den gråa silon kan få vara kvar, men ska omvandlas till bostäder. (Den kom inte med på bild.) Det har framkommit att det går att bygga riktigt bra bostäder av den silon. De andra hade inte de kvaliteter som det ska vara för att det ska kunna bli bostäder av byggnaderna. Så de blir helt enkelt rivna för att ge plats till cirka 1500 bostäder som planeras där.
 Så Norrtälje förändras och hamnen också. Förrut påstod jag att Norrtälje enbart svälllde och blev större och större. Nu kan jag påstå att Norrtälje förändras också innuti staden. Ännu finns dock en del av den gamla stadskärnan kvar även om det finns de som säger att det nog inte dröjer länge innan den försvinner också. Nu försvinner två gamla silon och säkerligen är det mera gammal som kommer att försvinna tillsammans med dem. Något som helt enkelt har tjänat ut och inte behövs längre och får ge plats till något som folk behöver i Stockholmsregionen. Bostäder...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Erica

Publicerad 2014-05-31 11:24:03

Jo, bostäder verkar det ju alltid behövas fler av här...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela