Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

SD-politikernas krimminela förflutna

Publicerad 2014-06-30 19:10:48 i Nyheter,

   Nu har det kommit fram att den som är satt att granska SD-kandidaters lämplighet, har själv mörkat ett brottsligt förflutet. Han dömdes 1990  dömdes han till två års fängelse för grov stöld och bedrägeri efter en serie inbrott. Han har senare efter det dömts till skyddstillsyn för andra brott. Trots detta intygade han på partiets vandelförsäkran att han inte varit straffad.. Visserligen säger SDs presschef att detta inte är några nya uppgifter utan de har kännt till uppgifterna.
 Jag kan låta bli att undra hur karln kan intyga på partiets vandelförsäkran att han inte varit straffad, när han har suttit i finkan. för sina tilltag  Det framstår som lite märkligt. Men det är ju så mycket annat som märkligt med SD, så det är nog som det ska vara i detta underliga parti, som för mig framstår som mera underligt desto närmare man granskar det.
  Detta är nog bara en av deras underliga syn på saker. Det finns fler, den mesta kända är ju syn på invandring och invandrare, men granskar man partiet ännu närmare så framkommer ännu mera udda synpunkter. SD är inget vanligt parit det är en sak som jag har kommit fram till och att det med SD-kanditaternas lämplighet granskas av någon som har suttit i finkan säger något om hur de ser på en del saker. Samtidigt som partiet säger sig värna om lag och ordning. Nonsens. Det gäller i så fall bara andra än de själva. Det ser man ju i detta fall..
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2014-07-01 05:33:27

Jag är inte insatt i detta så jag kan kan inte uttala mig...Just nu går det på högvarv på jobbet...Kramiz

Postat av: Erica

Publicerad 2014-07-01 15:32:36

Ja, SD har jag inte mycket till övers för... :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela