Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

SDs förslag på ny invandringspolitik

Publicerad 2013-09-30 17:38:22 i Nyheter,

  Nu har SD presenterat sin nya invandringspolitik. Som alla väl vet, vill de kraftigt begränsa invandringen till detta land. Men de gjorde faktiskt en sådan som mig förvånad. De tänker faktiskt låta hela 10% invandra till Sverige till år 2025. Jag hade gissat att det skulle bli totalstopp samt att de skulle försöka bli av med alla de som vi har här. Nej, det verkar faktiskt inte riktigt så illa.
  De anser helt enkelt att vi inte har råd med mera invandring och att deras förslag skulle spara cirka 118 miljarder de närmaste fyra åren. SD  också att föreslår bland annat att anslagen för integrationsåtgärder minskas med drygt tre miljardar. Så de som redan är här och behöver intregreras i det svenska samhället skall det sparas in på. Alltså mindre svenskundervisning till invandrarna, så att de lär sig ännu mindre svenska. Tycker ibland att svenskan hos invandrarna är bedrövligt dålig. Det lär ju knappast bli bättre med detta förslag. Fast detta kanske bara gäller de nyanlända. Men vad skall de göra med alla dessa invandrare som har varit här i massor av år och knappast kan någon svenska? De om några borde väl det vara dags att försöka intregreras i det svenska samhället, om jag förstår SDs politik rätt.
  nnFörr trodde jag att det var utvisning som gällde för dem också. Men efter att ha läst denna SD budget är jag långt ifrån lika säker. Men en sak är dock säker Sverige som invandrarland lär det nog stopp för om SD får som de vill..
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Gilla

Publicerad 2013-09-30 21:17:27

Jag har svårt att förlika mej med SDs politik. De har faktiskt rätt i att vi inte har råd att ta emot så många flyktingar. Våra skattepengar behövs till så mycket annat också. Men nog ska vi väl ta emot de stackare, som har blivit tvungna att överge sitt land, antingen för sin tros skull eller för att de skulle bli dödade av nån politisk anledning. Det är verkligen ett dilemma.

Sv: Det var jag som blev förkyld första av oss två. Men vi känner oss bättre båda nu.

Kul att du tyckte om mina foton.

Kram/Gilla

Svar: Visst är det dilemma, det här med flyktingpolitik...
Ma

Postat av: Augusta

Publicerad 2013-09-30 22:03:12

Ja det här är en svår fråga. Bor ju själv i Stockholm, nära många förorter med fler invandrare än svenskar.
Inte en enkel att ge ett svar rakt svar på den.

Ha en trevlig dag i morgon tisdag :)

Kram

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2013-10-01 05:20:35

Många som kommer hit är analfabeter och då tar det tid att lära sig ett språk...många lär sig aldrig. Kramiz

Svar: Att lära sig ett annat språk kräver att man kan sitt eget först. Annars blir det lite svårt...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela