Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Hemglassterror?

Publicerad 2013-07-30 19:37:11 i Mat och dryck,

  Nu har det tydligen gått så långt att folk blivit riktigt arga på Hemglass tutande. Jag faktiskt en viss liten förståelse för det. Även om jag aldrig skulle komma på tanken att göra något likande som Percy Nilsson lär ha gjort enligt Expressen. Han själv hävdar naturligtvis att det inte är han som har gjort det. Men en sak är dock säker någon/något har punkterat däcket på Hemglassbilen och Percy Nillson har anklagats för att ha gjort detta. Han är en av de som har förargat sig på Hemglassbilens signal.
  Glassbilenschefen Sebastian Persson säger följande till Expressen: "Han har hotat oss tidigare. Då tog vi hänsyn till det och slutade att spela melodin på hans gata. Men nu ska vi göra en polisanmälan" . Konstigt att Hemglass
inte har gjort det förr om de har kännt sig så hotade av karln. Men det kanske är något som har eskalerat den senaste tiden eller beror det kanske på att Hemglassbilen den aktuella turen kördes av en invandrad kvinna?
 Jag tycker denna historia om Hemglassbilen verkar lite väl mystiskt och att det verkar fattas pusselbitar i den för att man ska kunna få något ordentligt underlag om vad som egentligen har hänt. Man får känslan av att något mörkas för att inte trampa någon på tårna. Då undrar jag förstår vem denna person är? År det Percy Nilsson eller den invandrade kvinnan som körde Hemglassbilen?  Svårt att avgöra för någon som inte vet allt i denna historia. Men en sak är jag säker på Hemglassbilarna lär nog fortsätta sitt tutande och störs man av detta lär man inte vara ensam. Det lär vara åtskilliga till som gör det enligt Dagens Webbfråga hos Expressen...
 
/Ma
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Gilla

Publicerad 2013-07-31 10:07:17

Ett av Sibbes Barnbarns barn brukar sjunga på Hemglass´ melodi:

"Vi lurar små barn,
vi lurar små barn,
på deras veckopeng."

Som väl är bor vi i ett sånt område att man slipper melodislingan, för här bor det inte så många barn.

Kram/Gilla

Svar: Det var en finurlig sång. Då vet vi att barnen tyckte att Hemglass lurade dem på pengar...
Ma

Postat av: Veiken

Publicerad 2013-07-31 21:23:46

MR Malmö har väl alltid varit kontroversiell, så man vet aldrig vad som är vad....

Postat av: Nett

Publicerad 2013-08-01 11:50:59

Ja detta tutande, de kommer hit till gatan, men jag hör den knappt längre, man vänjer sig.

Postat av: Jonna

Publicerad 2013-10-22 00:45:37

Herregud dagens ilands problem. Gnälla på en oskyldig trudelutt från glassbilen. Slappna av och lägg energin på viktigare saker vetja.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela