Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Varning för Facebooks trojan

Publicerad 2013-01-31 19:00:30 i Nöjen,

  Nu varnas det för Facebooks trojan. Denna gång är det pokerspelande Facebooksmedlemmar som kan råka illa ut. Trojanen angriper först Facebook, stjäl sedan inloggningsuppgifterna och kapar bankkontot. Detta drabbar dem som spelar Texas Hold'em Poker och redan har 16 000 drabbats av trojanen. 
  Först stjäl trojanen inloggningsuppgifterna tll Facebook. Sedanförsöker de komma över användarens kreditkort som de har angivet för att kunna spela poker. Trojanen också  skapa falska statusuppdateringar som innehåller länkar som går till en falsk Facebook-sida. På den falska sidan uppmanas besökarna att skriva in sina inloggningsuppgifter.
  För att skydda sig mot attackerna bör man enligt säkerhetsföretaget Eset ha ett uppdaterat virusskydd och  vara försiktig med att lagra kontokortsinformation i någon av de appar som finns på Facebook. Ännu är det tydligen mest folk i Israel som blivit drabbade, men viruset sprider sig mycket snabbt. Så det lär nog knappast dröja förrän vi har det här också. Så det gäller att se upp om man ägnar sig åt spelande via Facebook...
 
/Ma
  

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Nett

Publicerad 2013-02-01 09:57:03

Tur att man inte spelar ett enda spel på FB

Svar: Inte jag heller spelar några spel på FB...
Ma

Postat av: Veiken

Publicerad 2013-02-01 16:44:33

Spelar aldrig på facebook och tillåter i princip inga appar tack och lov! :)

Svar: Inte jag heller spelar på FB...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela