Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ostindiefararen Götheborg besöker Norrtälje

Publicerad 2013-08-31 19:24:27 i Resor,

 
  Den här helgen har Norrtälje besök av en speciellt fartyg. Det är Ostindienfaren Götheborg som har anlöpt Norrtälje hamn. Jag var ner till hamnen och tog mig en liten titt på henne där hon låg. Som sällskap brevid hade hon fått Sjöräddningens fartyg Stenhammar. 
 
 
Hamnen var full av folk som ville se Ostindienfararen.Fartygets överstyrman, August Jansson är hemmahörande på Söderöra, utanför Norrtälje tyckte det var med extra stolthet man visade upp detta fartyg för vänner och bekanta, sa han till Norrtelje Tidning.
 
 
Nu lär det dröja in vi får se detta fartyg i vår hamn igen. Norrtälje är sista stoppet innan det blir dags för en omfattande renovering och efter det blir en tur till Kina. Först 2021 lär hon vara tillbaka till Sverige igen. Så ska man se fartyget bör man passa nu, för imorgon klockan 18 är det slut med det för då lämnar hon hamnen för avfärd...
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2013-09-01 10:22:36

Ett pampigt o fint fartyg! Vi var ju ombord och gick "husesyn" då de var här i Uddevalla. Har gjort ett bildspel därifrån. Kramiz

Postat av: Freedomtravel

Publicerad 2013-09-02 11:41:20

Vacker och imponerande skuta!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela