Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Säg Hej till grannen kampanjen

Publicerad 2012-09-30 19:45:23 i Hem och trädgård,

   Nu ska de som bor Malmö lära sig att säga Hej till sina grannar. :O De behöver tydligen lära sig sådant.Det kommunala bostadsbolaget MKB i Malmö har kastat ut 1,3 miljoner på en kampanj för att de ska lära de boende där att säga Hej till varandra. Kan de verkligen inte det? 
  Jag är övertygad om att vi i mitt område skulle använda pengarna till något annat om vi fick dem. För här säger vi redan Hej till varandra. Dessutom är vi så trevliga så att vi har gemensamma trädgårdsdagar och annat sådant som hör till. Senast hade vi grillning efter vi hade en sådan. Tyvärr fick vi regn som avslut. Men att vi skulle behöva någon kampanj som lär oss att säga hej till varandra tror jag inte på. Fast vi bor ju inte heller i Malmös bostadsbolag MKB. Vi bor ju i Norrtälje och där är det ju lite annorlunda. 
  Det konstiga är att det är likadant vid Mitt Sommartillhåll. Där säger vi också Hej till varandra och är nog inte heller behov av någon Säg Hej kampanj. Vi till och med pratar med varandra om vi skulle råka på varandra på fel årstid någon annanstans än vid Mitt Sommartillhåll. 
  Jag har svårt att förstå vad denna Säg Hej till grannen kampanj egentligen är till för. För det kan ju bara inte vara så att de inte kan säga Hej och småprata lite varandra. Har de något olat med varandra? I så fall räcker nog knappast Säg Hej till grannen kampanjen. För har man blivit så osams så är det nog andra saker som ska till än någon sådan här kampanj. 
  Fast jag misstänker att detta bara är något lurt sätt att få extra pengar till det kommunala bostadsbolaget MKB. Dvs mygel. Men då väl andra bostadbolag och bostadsrättföreningar också få pengar i så fall. Ska det vara så svårt att uppföra sig något så när hyfsat mot folk runt omkring sig. Tydligen har de boende i Malmös MKBs hus det ;(...
 
/Ma
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: krulli

Publicerad 2012-10-01 12:36:44

Mna kan ordna en gemensam fest för mycket mindre av de pengarna och sen säger grannarna hej inte för att de måste utan för att de vill! :)

Svar: Jag tycker luktar mygel om kampanjen. Jag tror inte att det behövs så mycket pengar för lära grannar att säga Hej till varandra. Det låter hutlöst dyrt....
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela