Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Det hotas med snö!

Publicerad 2012-05-31 19:29:00 i Nyheter,

Nu hotar vädertjänsten med att det komma snö. Det är början av juni och det skall alltså börja snö här! Åtminstone i Dalarna och Jämtland. En del påstår att även i Svealand inte ska bli förvånade om vi får snö. Hoppas, då blir det till för mig att plocka fram varmare kläder. Jag som har packat in dessa saker längst in i garderoben och inte trott att jag skulle behöva dem på ett bra tag. Men det verkar vara fel. Det ska ju bli minusgrader på många håll i vårat avlånga land.
Så nu blir det för mig att fixa fram varmare kläder så jag slipper frysa. Jag hade nästan tänkt att planera för ett dopp eller annan utevistelse i värmen. Men det lär ju knappast bli av om det ska vara så kallt. Nu ska gå och se var jag gjorde av kappan som kan vara bra att ha om det skulle minusgrader samt mina varma tröjor. Jag säger bara brrr...

/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2012-05-31 21:20:15

Skulle allt det som ramlat ned från himlen idag frysa, så blir det en skorpa som inte smälter för än till midsommar. Men det blir visst samma väder i morgon, ta fram galonställ, gummistövlar och paraply.

Postat av: Roggan

Publicerad 2012-06-01 13:34:31

Låter inte bra, men här nere i södra delarna slipper vi nog det. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela