Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Nu har det första bärplockarbråket startat1

Publicerad 2012-07-31 20:31:00 i Natur och friluftsliv,

  Det där med att gå i skogen och plocka bär som avkoppling är något som man nog knappast kan göra nu för tiden. Åtminstone är det nog bäst att kolla först om skogarna är fria från bärplockare från andra platser. För numera har det gått så långt att det har bildas bärplockargäng som har börjat att ryka ihop. Det har börjat likna så kallad krogmaffia och dylikt. 
  Har kanske "maffiametoderna" börjat ta över ute i skogarna och bärplockare kanske blivit det nya sättet att skaffa hit illegala invandrare som arbetar åt dessa? Svårt för en sån som mig att veta. Men en sak står då klart efter att ha läst DN förstår jag att bärplockargängen har blivit osamt och minst en har gripits för grovmisshandel och en har hamnat på sjukhus. Men att minst 30 personer var inblandade i bråket. De så kallade förortskravallerna har flyttat ut i skogarna. 
  Så skall man våga sig ut där gäller det nog att vara försiktig så att man inte stötter sig med några hitresta bärplockare för då kanske man på en riktig avhysning. De är ju så många och verkar inte vara särskilt vänliga av sig om man ska tro DN. Det är nog bara det första bärplockarbråket som startat i skogarna, skulle jag tro. 
 
/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2012-08-01 08:34:51

Bedrövligt tycker jag! I skogen ska det ju vara lugnt o fridfullt! Hoppas det blir stopp på detta som nu tycks ha urartat helt! Kramiz

Svar: Även jag tycker att det ska vara lugnt och fridfullt i skogen. Fast det verkar som om det är slut med det på en del håll...
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela