Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ett ovanligt besök i Norrtälje hamn

Publicerad 2012-02-29 19:42:17 i Regionalt,

  Vi har fått ett besök av det litet ovanligare slaget i Norrtälje hamnbassäng. En utter har setts simma omkring där och det lär också ha simmat vidare in till Norrtälje ån. Så nu räknar jag med att jag kanske får se en utter simma omkring i ån, när jag går förbi där.
  Tror att jag ska försöka att ta och ta vägen förbi ån lite oftare nu när vi har en riktig utter där, så kanske jag kan få syn på den. Det var så länge sedan jag såg en utter ute i det fria. Så nu måste jag nog ta mig promenad förbi ån och hamnbassängen, så jag kanske kan få syn på den.
  Jag har inte sett en sådan i vilt tillstånd sen jag var i tonåren och det var ju ett antal år sedan. Så det kan vara dags att kika på den, om den vill visa sig för mig. Hoppas jag kan få den på bild i så fall. Någon som lyckades få uttern på bild är den som har lagt ut sin video på uttern på Norrtelje Tidning. Där kan man se hur uttern faktiskt visar sig i Norrtälje hamn...

/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Augusta

Publicerad 2012-02-29 21:43:01

Skall verkligen hålla tummarna för dig :)



Brukar kunna se uttern då man är i Lappland.



Kram

Postat av: Fenixmona

Publicerad 2012-03-01 06:56:08

Oj, inne i hamnen också...Det är nog säkert fyrtio år sen jag såg en vild sådan! kramiz

Postat av: biggan

Publicerad 2012-03-01 08:19:05

ja det är inte så vanligt man ser dom, skygga djur. hoppas du får se den, kramar biggan

Postat av: Veiken

Publicerad 2012-03-01 16:34:10

Vilken trevlig gäst ni har fått. Jag hoppas verkligen att du får se den. Alltid lika roligt med lite ovanliga djur på nära håll! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela