Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Vilket hundliv - planka på t-banan

Publicerad 2011-09-30 19:09:20 i Allmänt,

  Inte längre bara folk som plankar på tunnelbanan. Nu har hundarna också börjat med det. Den första som har tagits av polisen för detta tilltag är hunden Eira, som är en labrador. Hon tröttnade på att vara hos dagmatte och smet därifrån. Sen plankade hon när hon skulle in på tunnelbanan. Hon smet helt enkelt under spärrarna. 
  Efterdet  satte hon sig på tunnelbanan och åkte sex stationer hem. Där gick det tyvärr inte lika bra. Hon klämde tassen i tunnelbanespärren och blev omhändertagen av vakterna där. Sen fick hon tillbringa tiden hos polisen tills torsdagseftermiddagen.  Då fick dagmatte, som hade hört sig för om Eira hos Djursjukhuset och Söderortspolisen ett efterlängtat samtal från Västbergapolisen. De sa att "vi har en hund här som vi är helt kära i". "Vi ska kidnappa Eira" sa de och skrattade och sedan berättade de hela historien.
  På SL´s huvudkontor är historien om Eiras bravader en stämningshöjare. Frågan om Eira gjort sig skyldig till brott genom att planka möts med ett garv. Nej, det finns ingen hundtaxa ännu.  SL: "Rekommenderar inte hundar att åka själva" däremot. Vilket man kan förstå...

/Ma

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Roggan

Publicerad 2011-09-30 19:53:04

Läste också om det, låter som en saga.

Postat av: sladdertackan

Publicerad 2011-09-30 20:08:59

Läste just detta på en annan blogg, kommer bara inte ihåg vilken. Kram

Postat av: fenixmona

Publicerad 2011-10-01 09:06:36

Ja, jag läste om denna kloka vovve! Stackarn, hon fick hemlängtan förståss! Kramiz

Postat av: birgitta lindquist

Publicerad 2011-10-01 09:15:50

klok vovve, kram biggan

Postat av: 4U2

Publicerad 2011-10-01 09:17:27

Undrar om de skrattat lika mycket om det varit en ilsken kamphund? :)

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2011-10-01 11:25:35

Alla klämmer sig ju i dom nya spärrarna, nu när det är bevisat att man kan smita igenom på alla fyra, så kan man väl ta bort dom.

Postat av: Karpstryparn

Publicerad 2011-10-01 14:15:00

Lite kul det här ja, hehe!



Svar: Oki doki, tackar för infot.

Jag sparar din kommentar, så att jag inte glömmer bort hur man gör.



Men hur gör man för att få tillbaka det vanliga u:et då?



Postat av: Ama de casa

Publicerad 2011-10-01 15:37:49

Jag läste också det där. Duktig vovve! Att hitta på tunnelbanan är inte det lättaste :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela