Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Bilprovningen...

Publicerad 2011-03-31 19:43:36 i Nyheter,




Idag var jag på bilprovningen med min lilla bil. Senare läser jag följande rubrik i tidningen. Dubbelt antal underkända. Var det kanske därför min lilla bil blev underkänd tänkte jag, när jag läste rubriken. När läst lite mera kunde jag bara konstatera att det var det nog inte. För den artikeln handlade endast om bilens avgasrening och av det som stod i artikeln kunde man dra slutsatsen att diagnossystem endast användes i det syftet.
Det är däremot tydligt att fler och fler bilar underkänns vid sitt besök hos bilprovningen. Min gjorde det också och skall tillbaka igen. Vad kul det skulle vara om man fick bilen godkänd vid första besöket. Men det blir nog bara en tanke...

/Ma

http://www.expressen.se/motor/1.2384872/fler-fel-med-ny-matmetod


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-01 13:11:02

åhh känns som jag inte fattar något om bilar. Kommer aldrig fixa körkort .:/

Postat av: Roggan

Publicerad 2011-04-01 15:26:35

Visst är det trist när man får ombesiktning.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela