Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

En ny farkost på våra vägar?

Publicerad 2011-07-31 19:48:04 i Nyheter,

Snart kan vi få se en ny farkost på våra vägar, åtminstone om den blir godkänd i ett EU-land, så får den även importeras till Sverige. Den farkost jag syftar på är flygbilen, som har som har utfällbara vingar och kan flyga i cirka 185 kilometer i timmen.
Jag tycker mest att den påminner om en gräshoppa, med sin hoppfällbara vingar. Men det kanske blir den nya farkosten. Just nu betingar den ett pris av 1,5 miljoner per styck. Alldeles för dyrt för Ma. Hade den varit billigare hade jag nog gärna viljat haft en. Tänk bara att kunna flyga iväg över alla förhatliga bilköer. Ett av mina irritationsmoment nummer ett när jag ute och kör.
Om den kan bli någon försäljningssucce här i Sverige återstår att se samt om den kommer att få importeras hit. Vilket jag gissar på att den kommer att få göra. Så nu återstår att se hur länge det dröjer innan vi får se dessa farkoster på våra vägar...

/Ma

http://www.expressen.se/motor/1.2512903/flygbilen-ar-pa-vag-till-europa-och-sverige

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Veiken

Publicerad 2011-07-31 20:05:20

Vill ha....... får titta längst ner i plånboken om det ligger några slantar därnere och skramlar :) :)

Postat av: Roggan

Publicerad 2011-07-31 21:00:36

Visst hade det varit skoj med en sådan men det tillåter inte plånboken.

Postat av: Ama de casa

Publicerad 2011-08-01 11:05:44

Hoppsan. Jag tänker mest på det praktiska - vilka trafiregler gäller där i luften, liksom...

:-)

Postat av: krulli

Publicerad 2011-08-01 11:27:15

Blir det inte trafikstockningar i luften om alla har en sån och försöker köra över bilköerna. I det läget är det ju bättre att inte ha en och stå kvar och vänta tills alla flugit iväg i luften. Tomma gator. Härligt!



Framför allt skulle det nog spara in på köerna runt/genom stan. Tänk Volvoarbetaren tar en sån hem till Kungsbacka och står inte och brummar i tingstadstunneln osv...

Postat av: Vicke

Publicerad 2011-08-01 17:59:25

den är för dyr för mig med, ha en fin kväll nu

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela