Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Vad skulle Du göra om Du vann 44 miljoner?

Publicerad 2011-02-28 21:07:37 i Nöjen,

Jag ställer den frågan, eftersom jag vet att det hos Bonus Lovers gått ut en jackpott på lite mer än den summan. Skulle Du kanske göra det jag funderar på i så fall?
Om jag vann den summan skullle jag nog det första som jag köpte mig vara en ny bra bil. Sen skulle jag renovera min lägenhet till toppstandard och mitt sommartillhåll skulle få en ordentlig uppryckning. Fast om jag hade så mycket pengar är jag inte säker på att jag skulle vilja fortsätta att tillbringa tid där. Då får jag nog skaffa mig en fasionablare tillhåll än det. Samma sak med lägenheten. Har man så mycket pengar så bör man nog bosatta sig på något ännu mera flottare tillhåll än där jag bor. Inte för att jag bor i något speciellt dåligt område. Men folk med sådär mycket pengar brukar bo på helt andra ställen.
När jag hittat ett lagom ställe att bo på och ett sommartillhåll som uppfyller samma standard samt med en ordentlig sjötomt. Då tar jag och skaffar mig en båt. Det är något som jag har saknat sedan jag var barn. Visserligen ingen stor båt, bara en liten roddbåt.
Sen är det nog dags att  starta ett företag, för något skall man ha att sysselsätta sig med. Vad skall då detta företag göra? Placera pengar misstänker jag blir en stor del i det. I vilket fall om man har tillgång till dessa miljoner. Om jag inte har gjort det förr, så sjösätter jag mina ideer om mobilappar. Hur mycket de kostar i utvecklingskostnader, behöver jag väl knappast bry mig om. Det lär nog de där 44 miljonerna räcka till, eller hur?
Sluta blogga har jag dock ingen tanke på, så även om jag skulle vinna dessa summor så skulle Ni nog få läsa mina skriverier ändå. Fast jag undrar om min blogg skulle handla om det den gör idag? Mitt liv skulle nog inte riktigt se ut som det gör idag.
Något jag också skulle ta och göra är ge mig ut och resa. Jag gillar att resa. Så då får jag nog möjlighet med det. Antagligen skulle min blogg kryla av rapporter från olika resmål.
Sist men inte minst  får jag nog se till att stödja våra välgörenhetsorgansiationer också. De kan också behöva del i denna 44 miljonersvinst. Sen vet jag inte vad skall göra med resten. Vad skulle Du göra?....

/Ma

Vinn €500




Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Roggan

Publicerad 2011-03-01 13:48:58

Dela med mig till mina tre barn och två barnbarn. Ny mc, bil. Skulle nog ha tre av varje. Visst är det härligt att drömma och fantisera.

Postat av: Eva

Publicerad 2011-03-01 19:39:56

Oj, det påminner mig ju om att jag köpte en trisslott idag! :-o Måste genast skrapa den!

Vad jag skulle göra om jag vann en massa pengar? Då skulle jag nog köpa ett stort hus ute på landet. Och så skulle jag nog resa en massa också :-)

Postat av: My Isoniemi

Publicerad 2011-03-01 19:58:32

Hej! Har just nu bloppis på min blogg. Kanske hittar du någonting du gillar? :) Kram

Postat av: Siolia

Publicerad 2011-03-01 19:59:44

Ja det är ju helt sjukt mycket pengar och jag tror många samvetskval och jobbiga beslut kommer med det. Hur mycke pengar skulle man ge familjen, vilka är familj och vart drar jag gränsen. Skulle mina vänner alltid vela bli bjudna på allt eller skulle jag bli en snålis? :S Hmm...



Skulle jag skänka mycke till välgörenhet eller bli girig.



Gaaahh!! Jag vill iallafall resa runt jorden i två år :P Och ha ett fint hus vid sjön. Och och och...

Postat av: diana

Publicerad 2011-03-05 20:06:13

Jag har en dröm om att skapa ett härberge för hemlösa som ska vara självförsörjande med verkstad, handarbeten och caféverksamhet...till att börja med.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela