Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Det rivs i Norrtälje stad

Publicerad 2012-10-15 17:20:00 i

 
 Idag satte grävskopan sina klor i det gamla gula trähuset på Roslagsgatan i Norrtälje. Den gamla gula villan är det många som har en åsikt om och speciellt om den skulle rivas eller inte. Det kan man se om man läser alla kommentarer som finns Norrtelje Tidnings hemsida. Många verkar ha minnen förknippade med detta hus. 
 
 
  Även jag har en del minnen förknippade med det också eftersom jag växte upp till en stor del i denna stad. Mitt minne av denna kåk är att en av mina klasskamrater bodde där med sin familj. Den har alltid stått där så länge jag kan minnas. Tills inte för så länge sedan hängde till och med skylten med familjens hemnummer utanför dörren. Antik 10410. Den borta nu som resten av huset. Det upptäckte jag idag när jag kom farande Roslagsgatan fram, för då höll de som bäst på att riva huset. Grävskopan hade tagit baksidan av huset och den högg med stor entuasm in på resten utav huset som när skriver detta säkerligen är helt jämnad vid marken. 
 
 
Vad som det är tänkt att bli där istället vet jag ännu inte. Men det verkar som om det rivs lite varstans i denna stad och byggs nytt. Så Norrtälje är en stad i förändring det är bara att inse det. Det insåg även jag idag när jag kom farande på Roslagsgatan och upptäckte att det gula huset var på väg att försvinna och nu är försvunnet för gott. Något som jag däremot förvånades lite av var att de inte hade spärrat av mera längs Roslagsgatan så länge rivningen pågick. För huset var rätt högt ändå och bilarna for förbi som vanligt i strid ström nedför samtidigt som grävskopan tog och gjorde sitt jobb där. Som tur tror jag inte att något bråte hamnade på vägbanan, men jag ser nog spöken på ljusa dan i det fallet. Tyckte det såg lite läskigt ut när jag där förrut idag och jag undar hur många som egentligen hade vetat om denna rivning. Jag hade ingen aning om den. Det var en slump att jag kom åkande på Roslagsgatan idag...
 
/Ma
  

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-15 20:50:54

Själv tycker jag det rivs alldeles för mycket. Jag gillar det gamla. Kram

Postat av: Roggan

Publicerad 2012-10-15 20:51:35

Glömde underteckna det förra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela