Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Hänt idag...

Publicerad 2011-11-13 19:31:24 i Nyheter,

  Jag tar mig en titt i tidningarna för att se om det har hänt något som kan vara värt att skriva något extra om. Där kan jag konstatera att Sossarna har börjat sin väg tillbaka till sina vanliga opinionssiffror. Men fortfarande ligger de hutlöst dåligt till mot vad som är brukligt för dem. 
 En metrolog säger att det är en köldknäpp på väg mot Sverige från Ryssland. Jag kan bara hoppas att han  har fel, för jag trivs utmärkt med detta lite mildare klimat så här års. Så någon kyla vill jag inte ha förrän jag plockat fram alla vinterkläder med varma stövlar och tjocka vinterkappor. Just nu använder jag mellanvarianten av det. Samt att kylan och halkan får lova att hålla sig borta tills min bil har fått vinterdäck på och än har den inte det. Så kyla tag och håll Dig borta ett tag till. Det räcker  om kylan hälsar på lite kring jul och nyår sen får den gärna försvinna för mig. 
  I  kärnkraftverket Ringhals har det brunnit pga en kvarglömd dammsugare och det hela slutade på en nota på cirka så där 1,8 miljarder. Det är inte till att glömma något kvar på Ringhals för det är dyrt. Det blev en dyr dammsugare för Ringhals. 
  Unga bilförare har vi kanske hört talas om. I helgen tog en 13-årig flicka samt hennes kamrat och hennes yngre bror och hans kamrat föräldrarnas bil och åkte på en tur. Det hela slutade med att de krockade och nio personer skadades i krocken. I den andra bilen som de färdades med fanns fem personer i artonårsåldern. Det är inte bra med så unga förare i trafiken och allra helst när de får för sig att köra mitt inatten. De hade tagit bilnycklarna när föräldrarna till flickan låg och sov och dragit iväg med bilen och krockat den cirka 02.20 på natten. Nu vet vi vad tonåringarna gör vid den tiden på natten. Ute och kör med föräldrarnas bilar. Bäst att gömma bilnycklarna om man har barn hemma eller i närheten.
  Detta är lite av det som har hänt idag i tidningarna. Naturligtvis har det hänt en massa annat också idag. Men med detta sätter jag stopp för detta inlägg...

/Ma
  

 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: KajsaLisa

Publicerad 2011-11-13 20:54:09

Nu har Alliansens frågor med sjukvård och annat körts i botten på ett sätt att man inte kan begära mer. Resten av stödet får vi fixa på egna meriter.

Postat av: Veiken

Publicerad 2011-11-13 21:22:32

Det var en riktigt dyr dammsugare. Det verkar ju inte klokt att det ska kosta så mycket för att den glöms kvar.

Ja, nu har klättringen börjat. Hoppas folk förstår att det inte är en gubbe dom ska rösta på, utan värderingar och den politik som ska gälla...

Postat av: birgitta lindquist

Publicerad 2011-11-14 06:25:06

det var en dyr dammsugare, ha en fin måndag kram biggan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela