Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Varg eller inte

Publicerad 2017-09-27 13:59:03 i Allmänt, Allmänt, Hem och trädgård, Natur och friluftsliv, Regionalt, nyheter,

  Nu har hänt igen. En varg har hälsat på alldeles intill knutarna där folk bor och vistas. Denna gång var det en kvinna utanför Stockholm som mötte vargen alldeles utanför sitt hus. Den var tydligen bara tre fyra meter bort. Hon lyckades fånga en del av det på film.

  Här i Norrtälje i trakterna kring Riala så är det inte mindre än tre hundar som har blivit tagna av vargen. Även dessa vargar verkar ha visat ett så kallat oskyggt beteende mot människor. Har även hört rykten om att det ska ha varit en incident med ett förskolebarn. Men om det stämmer vet jag inte.
   Jag är tyvärr av den åsikten att när vargen envisas att uppehålla sig runt och i närheten av bostäder, så bör vargarna bort för att förhindra olyckor. Speciellt olyckor där så barn är inblandade. Att ha varg intill där man bor och inte kunna släppa ut vare sig husdjur eller småbarn är faktiskt väldigt oönskat och en varg som är så pass oskyggt är det något fel på. Så därför är jag för skyddsjakt på dessa vargar. Dessa vargar uppför sig inte normalt och då är jakt enda sättet att få bort dem. 

/ Ma
  

Skyddsjakt på varg
Tre hundar tagna av varg

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Henrik Olsson - Föreläsningar

Publicerad 2017-09-29 09:35:52

Jag personligen är gillar vargen, och man får inte glömma att den endast är inblandad i ett fåtal incidenter/år.

Motorfordon dödar och skadar betydligt fler människor och djur varje år.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela