Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ny utsikt

Publicerad 2017-10-14 18:08:33 i Allmänt, Allmänt, Hem och trädgård, Regionalt,

Före ombyggnad

   Det jag bor håller de på och gör om. De räcker inte med nybyggnationen lite längre bort. Till och med när man blickar ut så ser man tydligt att husen  som ligger längre neråt gatan fått nya balkonger.

  Nu är det nog bara ett par av husen som inte har fått sina fasader rejält ändrade de senaste åren. 
  De hus som fått nya balkonger har dessutom fått färgen ändrat från brun till rött. Därtill inglasade stora balkonger. Så jag kan knappast säga att det är sig särskilt likt här i området. Förändringarna har gått snabbt. Frågan är väl om det blev snyggare med de nya balkongerna eller inte? I vilket fall som helst så lär jag få titta på dem varje gång jag ser ut igenom fönstret på den sidan av lägenheten...

/Ma



Efter ombyggnad

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: lars

Publicerad 2017-10-14 18:36:22

Det ser väl bra ut. Inbyggda balkonger, nästan som ett extrarum. Ha en god kväll

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela