Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Vad är på gång

Publicerad 2017-05-08 20:00:00 i Allmänt, Nyheter, Regionalt, Resor,

 Så kallade fotanglar har blivit poppis i bovkretsar. Så poppis att polisen nu går ut söker vittnen på hur ett tjugotal sådana hamnade på vägbanan på väg 276 vilket är Kustvägen till Åkersberga. Det område som är intresserat är från Södra infarten och vidare mot Åkersberga.

  Vem kan ha slängt ut dessa fotanglar? Jag funderade förstom det rörde sig om någon av alla dessa lastbilar som kommer från Kapellskär. Men jag förstod att det var på Södra Kustvägen de hade slängts ut. Så börjar till och med jag undra vad folk har för sig där. Fast samtidigt har jag i gott minne från när helikoptern som användes i helikopterrånet stals. Den platsen ligger inte särskilt långt ifrån där dessa fotanglar hittades. Var det kanske något liknande som var på gång i helgen? Jag vet inte. Men jag vet att Polisen söker efter de som kan ha sett något av detta som hände i helgen. 
  Fast sen kan det ju också vara någon form av nytt nöje i stil med att bränna bilar och dylikt. Undrar faktiskt samma sak som polisen. Dvs vilka som ägnar sig åt detta...

/ Ma

Fotanglar på Södra Kustvägen

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: carina

Publicerad 2017-05-11 10:09:24

Ja visst är det galet! I min barndomsstad Sigtuna hade någon lagt ut just detta vid brandstationen samtidigt som det tändes eld på den populära "våfflan" vid hamnen. Galenskap.
//Kram

Svar: Visst är det galenskap. Har aldrig förstått mig att folk kan göra sådana där saker.
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela