Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Post Nords försvunna brev

Publicerad 2017-05-17 18:06:27 i Allmänt, Nyheter,

  Nu har det blivit offentligt hur många brev som försvinner för Post Nord. Det visar sig var ungefär 0,3% brev som hamnar på villovägar.

  Fast jag misstänker att det är fler. Just nu väntar jag både ett brev som jag borde varit framme i början på vecka och sedan också ett paket.
  Var dessa postförsändelser håller hus någonstans har jag ingen aning om. Det verkar de inte heller har då det gäller paketet förutom att jag kunde se att det tydligen hade lämnat avsändaren i fredags. Det syntes på kolienummret. Men sen var det puts väck. 
  Jag har dessutom inte sett skymten av någon post den här veckan förutom reklam i måndags. Jag tillhör de som brukar ha stor lunta med post när jag kommer hem. Så jag inbilla mig att posten har glömt bort mig och kanske mina grannar också. 
  Så väl hoppas att posten inte har lagt mina brev i fel brevlåda för då lär jag aldrig få se till mina brev misstänker jag. För jag tror inte vissa av mina grannar är så pigga på att leka brevbärare och vissa är så nyfikna av sig så att jag tycker att det är otäckt om de skulle få läsa innehållet i brevet som jag väntar. Även om brevet är både väntat och viktigt för mig. 
  Det där med att vänta brev som inte kommer är inte kul. Åtminstone tycker inte jag det och hoppas mina postförsändelser dyker upp inom snar framtid...

/ Ma
  

Post nords slarv

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Inger%20Roz%E9n

Publicerad 2017-05-17 18:23:03

Hej!
Visst är det konstigt.Jag har fått extra avgift från vårdcentralen,men vad jag minns är den betald.Jag skulle få kallelse men det har jag inte fått.
Men om kunden har uoppgett fel adress,blir det så klart fel.En människa trr att hon är inneboende hos mig och har uppgett min adress.Det är bara sonen som bor hemma och det sa jag till brevbäraren som vägrade ta brevet.Så det är i porten sedan en tid.Kram,Inger

Svar: Håller med om att det är konstigt. En gång fick jag kravbrev och hot med fogden med första räkningen. De hade skickat flera räkningar som inte kom fram. Underligt att någon vill vara inneboende hos Dig som inte är det. Posten är under all kritik numera.
Ma

Postat av: Veiken

Publicerad 2017-05-17 23:33:57

Vi har varit ute för PostNords slav flera gånger. Jag tror att det är många fler brev som försvinner. Hoppas att du får ditt brev!

Svar: Antagligen får jag efterlysa mitt brev och paket. Få se vad de kommer med för lustig ursäkt.
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela