Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Jordliknande planet upptäckt

Publicerad 2017-05-16 15:49:22 i Allmänt, Nyheter, Spöken och andra oförklarliga ting, nyheter,

  Nu frodras teorierna om liv på andra planeter. Forskarna tror dig har hittat en planet liknande jorden i ett annat solsystem. 

  Planeten som har upptäckts kallas Proxima b. Planeten har väckt stor uppmärksamhet eftersom den har nästan exakt lika stor massa som jorden, och möjligen också har temperaturer på ungefär samma nivå. Så den kanske skulle kunna vara något för oss människor att flytta till den dag då detta jordklot inte kan hysa oss längre. 
    Men med tankepå att planeten ligger 4,2 ljusår dit så är nog knappast så troligt. Åtminstone om man tänker på att det är 40 000 miljarder kilometer dit. 
  Fast har planeten Proxima b invånare så kanske det är så att det är dessa invånare som är och hälsar på oss ibland. För jag tror fult och fast på att det finns liv på andra planeter och håller det för mycket troligt att de varit och hälsat på våran planet.
   Även om de inte gjort något väsen av sig när de varit här. Vem skulle egentligen vilja ha något med dessa konstiga jordmänniskor att göra och dessutom som vi förstör vår planet vill de väl absolut inte har besök av oss.
 Skulle jag se på vår planet med en utomjordings ögon skulle jag nog knappast vara intresserad av dess invånare...

/ Ma


Ny jordliknande planet upptäckt

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela