Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Väggmålningen i Fittja centrum

Publicerad 2017-03-09 18:47:51 i Allmänt,

  Jag läste på nyhetssajt om hur det var ett antal personer som inte kunde förstå hur de som hade bestämt att tre unga döda män som hade varit inblandade i kriminalitet skulle få pryda en vägg i Fittja centrum.

  Jag tror tankegångar till att de som bestämde att motivet skulle dessa tre män hade lite grumliga baktankar.
  Misstanken finns att de resonerade typ så här: Fittja centrum ska göras om. Dvs rivas och byggas om. Vi gör de som vill hedra dessa figurer till viljes just nu. Men vi har inga planer på att fortsätta med det. Dessutom vill vi att folk ska påminnas om deras för tidiga död och hur de livnärde sig. Vi kommer ju ändå att städa bort detta i samband med en rivning eller ombyggnad av centrumet och då har förhoppningsvis även den kriminalitet som idag finns i Fittja städats bort. 
 De Kanske vill att folk ska få sig en tankeställare. Man vet inte alltid hur makten tänker. Men min erfarenhet avväggmålningar är att de knappast får sitta många år innan de tas ned av än den ena anledningen. Än den andra anledningen. Jag är tvärsäkert på att denna väggmålning kommer att gå samma öde till mötes. Frågan är väl bara hur lång tid det tar innan den är puts väck...

/Ma

Väggmålningen i Fittja centrum

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela