Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Sluta ring, Microsoft

Publicerad 2017-03-14 15:31:05 i Allmänt, Nyheter, nyheter,

  Nu har blivit utsedd till offer för dessa telefon erfarenhet. Svarade imorse på ett okänt nummer. En herre som babblade engelska och sa sig ringa från Microsoft. 

  Jag lade på luren bums. Skulle knappast inbilla mig att Microsoft skulle ringa mig och vilja en sån som mig något. 
  Dessutom var han ringde ifrån okänt och tro mig eller inte. Det ringer igen när jag står och lagar middag från ett okänt nummer igen.
  Den här gången lät jag det gå direkt till mobilsvar. Jag orkar inte ens ödsla energi på dem. De kommer inte få något kontonummer eller dylikt av mig om de hade trott det. 
  Fortsätter de så härfår väl antagligen överväga att skaffa hemligt mobilnummer. Visserligen har jag redan hemlig fast telefon. Men nu börjar jag undra om jag överhuvudtaget ska handla något offentligt telefonnummer. Det kanske dags för mig att börja göra mig osynlig i dessa sammanhang. För kan de inte få tag i mitt telefonnummer, så kan de nog knappast terrorisera mig med diverse bluffsamtal...

/Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela