Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Rivningsvågen fortsätter

Publicerad 2017-03-18 20:32:45 i Allmänt, Hem och trädgård, Regionalt, bilar,

  Rivningsvågen fortsätter i Norrtälje. Nu är det dags för den gulklassade förrådsbyggnad, som bygg- och miljönämnden föreslår att ägaren nu ska få riva som ligger på Lilla brogatan mellan Billborgskolan och Lilla torget.

 Allt för att det ska bli fler bostäder  i staden. Men om jag inte är fel informerad så är det denna gång frågan om parkeringsplatser som ska byggas där. 
  Till och med kulturminnemärkta byggnader som denna byggnad får stryka med för att det ska byggas i denna kommun. 
   För en byggnad är gulklassad innebär att den är intresserat i kulturminnes syfte. Men inte ens sådana saker är intresserat när Norrtälje ska bygga nytt. 
  Så nu får vi se vad som nästa gång försvinner. Dessa byggnader lär nog ganska snart vara uppätna av någon grävskopa och snart står det ett nytt hus där istället med tillhörande Parkeringsplatser. Fast jag tycker att de kunde bygga parkeringsgarage istället...

/ Ma


Rivningsvågen i Norrtälje

Skriv inläggstext 


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela