Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Övning med Försvaret

Publicerad 2017-03-24 16:21:10 i Allmänt,

  Nu ska det övas med försvaret i Södra delen av Roslagens skärgård. Dvs i närheten av Tjockö och Gisslingö. 

 Övningen ska pågå i två veckor. Den sista veckan i Maj och första veckan i juni. Den ska inte pågå bara på Försvarsmaktens mark utan även privata markägare är berörda. 
  Så det är nog bäst att man förlägger sommarens första båtturer till andra delar av skärgården. För där ska ju försvaret hålla till.
 De tydligen leka med både stridsbåtar och andra militära saker under den tiden. Få se om de kanske lyckas fånga någon främmande ubåt den här gången. 
  Det är ju inte så långt till internationellt vatten därifrån där försvaret ska hålla till. Så jag skulle inte bli förvånad om det dyker upp något främmande undervattensfarkost under övningen. Hur den ser ut är jag dock inte så säker på att vi får se. Det lär väl bli det gamla vanliga i den frågan misstänker jag...

Ma

Försvarsövningen

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela