Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Mycket idag

Publicerad 2017-03-25 14:22:06 i Allmänt, Hem och trädgård,

  Idag är det först Våffeldagen och Marie bebådelse dagen. Sen är det Earth Hour ikväll som om det inte är nog med det så skall klockan ställas framben timme ikväll eller om kanske vill göra detta imorgon bitti.

  Man kan snabbt konstatera att det blir en hel del att komma ihåg att göra. Det där med att äta våfflor är avklarat. 
  Nu gäller det bara att komma ihåg att släcka ned den där timmen ikväll och om inte förr så ska jag ställa om klockorna till sommartid.
  Klockorna vid Mitt Sommartillhåll får vänta tills imorgon. Men då hade jag tänkt ta mig en tur dit och fixa det. Tänkte också passa på att ställa fram trädgårdsmöblerna och grillen. Sen hittade jag ett fiffigt tips på Facebook om hur man fixade en plastkruka med hjälp av lite gammalt prydnadsträd så den blev riktigt läcker. Ska givetvis testas. Ska också passa på att göra detta imorgon. Nu hoppas jag bara på bra väder imorgon och att jag hinner fixa allt detta när jag är där imorgon...

/ Ma


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela