Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Uppställda skrotbilar kräver bygglov

Publicerad 2017-06-11 18:49:08 i Allmänt, Allmänt, Regionalt, bilar,

  Ännu en fastighetsägare har hamnat i klammeri med Norrtälje kommun. Denna gång beror det på att det står ett antal skrotbilar på tomten. 

  Att ha ett antal skrotbilar på tomten går visserligen för sig. Men då ska man har sökt byggnadslov för detnoch detta har inte fastighetsägaren gjort. 
  Alltså är det att beteckna som svartbygge och då brukar det utgå extra avgifter förutom själva bygglovet. Dessutom kan man bli tvungen att riva alltihopa. Dvs i detta fall forsla bort bilarna. 
  Som vanligt så blir jag lika förvånad över att det är bara där som skrotbilar kräver bygglov i denna kommun. Det är gott om skrotbilar lite varstans i denna kommun. 
  Jag tror att det snart vore dags för kampanj liknande den som de hade för ett tiotal år sedan då hämtade skrotbilar gratis i utbyte mot skrotningspremien. Skulle det bli en sådan kampanj så tror jag att denna kommun skulle kunna befrias från åtskilliga bilvrak...

/ Ma

Uppställda skrotbilar kräver bygglov

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela