Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Även lyxbilar ska ha regskylt

Publicerad 2017-06-28 10:23:25 i Allmänt, Allmänt, Nyheter, Regionalt, bilar, nyheter,

  Alla bilar i Sverige ska ha regskylt. Även fram och det spelar ingen roll hur fult det är eller om bilen inte har det i original. 

  Detta fick  norrtäljebon Jan Emanuel Johansson erfara då han körde omkring med sin lyxkärra. Han blev helt enkelt stoppad av polisen av den orsaken och lär han fått en böteslapp av dem.
  Men den lär han väl har råd med att betala, med tanke på vad han har för inkomst. Tror knappast att han sörjer över det.
  Åtminstone inte enligt vad han skrev på FB. För enligt Jan Emanuel så lär polisen varit trevliga mot honom och gjort sitt jobb. Det hade nog låtit annorlunda om polisen hade varit otrevlig och osympatiska. JE såg nog bara dessa böter som ett litet bidrag till statskassan. Numera lär han fundera på att skaffa bilen en liten regskylt fram. Då kanske han undviker fler böter för avsaknad av regskylt...

/ Ma


Jan Emanuel Johansson saknade regskylt på biken

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela