Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Vildsvin

Publicerad 2017-07-24 06:50:57 i Allmänt, Allmänt, Natur och friluftsliv, Nyheter, Regionalt,

  Det verkar som om vildsvinen tänker flytta till stan. Här de redan börjat flytta in i Grindskogen och Lindholmen naturreservat som inte ligger långt ifrån där jag bor.

  Som om det inte räckte med att jag har dem i skogarna kring Mitt Sommartillhåll och att de förstör tomten. 
  Nu ska man tydligen snart har dem vandra runt på Norrtälje stads gator. För jag tror inte ett dugg på att de är några skygga djur vilka en vill påstå. Tvärtom så gissar jag att de inte alls har så mycket emot att flytta in till stan bara det finns mat.
  Det är bara ett problem jag och många med mig vill inte gärna dem här. De passar bäst ute i naturen. Men vill de inte vara där så passar de bäst i grytan. För vildsvin skött är gott.

/ Ma


  
  

Vildsvin i Grindskogen

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela