Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Väddöåttan läggs ned

Publicerad 2017-07-28 15:31:00 i Allmänt, Allmänt, Regionalt, Resor, nyheter,

 Den nyligen uppstartade busslinjen på Väddö med namnet Väddöåttan läggs nu ned. Det var meningen att den skulle köra fram till och med den 6 augusti. Men eftersom antalet passagerare har varit väldigt lite så har Väddö bygden som driver busslinjen beslutat att lägga ned den innan dess. 
  Sista gången man kan åka med Väddöåttan blir nu på söndag den 30/7. Så det där med att ta bussen runt Väddö lär vara försent sen. Busslinjen blev helt enkelt olönsam. Eftersom den också drevs av Väddö bygden så hade inte Väddöbygden den ekonomi som fodras för att hålla denna olönsamma busslinje igång. 
  Få se om kanske SL tar med denna busslinje i sin trafik till nästa sommar. Att linjen blev olönsam tror jag till en del berodde på följande saker: SL kortet gällde inte där, inte heller färdtjänstkortet, dålig marknadsföring till turister som säkert hade kunnat bidragit till ökat åkande och därigenom intäkter, flertalet av de vägar som först var tilltänkta att åka på fick inget tillstånd från vägföreningarna och som att det inte var nog med det så ska det dras fiber för data lite varstans och detta gör att vägarna stängs av och blir oframkomliga. Kanske hade lite bättre genomgång innan start kunnat fixa mera intäkter. Till detta menar jag att inhämta godkännande från diverse vägföreningar och kontrollera kommande vägarbeten ( fiberdragningar). 
  Idén var bra och får hoppas den återkommer. För i trakterna kring Mitt Sommartillhåll är det där med bussar något mycket sällsynt. Många gånger får man hålla till godo med tur per dag om det överhuvudtaget går någon...

/ Ma




OBS! VÄDDÖÅTTAN UPPHÖR! 
Vi kör sista dagen den 30/7 det vill säga nu på söndag!


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela