Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Vad kan detta vara för fåglar

Publicerad 2017-07-22 20:15:23 i Allmänt, Allmänt, Natur och friluftsliv, Regionalt,

  Idag när jag var till MIO möbler fick jag syn på dessa fåglar utanför. Jag har ingen aning om vad de kan vara för fåglar. Jag la ut ovanstående bild på Facebook. 

 Några trodde på måsungar. Men de kan inte vara måsungar, då de är större än måsarna och dessutom mer långnäbbade och långbenta än den.
  Ser ut som någon form av vadarfågel. Men vad det är för sort har jag ingen aning om. Men de är inte bara vid MIO möbler som man kan stöta på dem här i stan. 
  Det lär hålla till en stor flock vid hamburgeriet också. Så jag tror inte att det är någon särskild ovanlig fågel. Däremot tror jag att deras naturliga hemvist är vid vattnet och inte vid en parkeringsplats vid en möbelaffär vilken jag såg två exemplar av arten idag...

/ Ma



Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: E

Publicerad 2017-07-27 23:20:47

Jo, jag tror faktiskt att det är något slags måsfågelungar (labb?).
De stryker omkring med en märkligt "skamsen" kroppshållning så det är lätt att tycka synd om dem men man bör inte gå för nära för måsföräldrar kan snabbt bli svinförbannade!

Postat av: E

Publicerad 2017-07-27 23:41:39

Blev tvungen att bildgoogla och det är antingen måsungar eller trutungar.
Puh, nu kan jag sova!

Svar: Måste vara trutungar i så fall. Fiskmåsarna är mindre än dessa var.
Ma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela