Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Transportstyrelsen - En fara för Rikets säkerhet

Publicerad 2017-07-20 18:54:07 i Allmänt, Allmänt, Nyheter, Resor, bilar, nyheter, politik,

  Det är bara att konstatera att Transportstyrelsen läcker som ett såll. Senaste i läckta uppgifter från Transportstyrelsen lär vara hemliga uppgifter om Stockholms tunnelbana. 

  Innan dess hade uppgifterna om våra körkortsinnehav och annat som är kopplade till dessa uppgifter och våra bilinnehav. 
  Dessutom läckte de ut folks skyddade identiteter. Jag tycker Transportstyrelsen mera verkar han varit en utmärkt informatör till främmande makt. Tänk vad de har kunnat fått fram via dessa uppgifter om oss. Fast frågan är väl om Transportstyrelsen hade trott att de skulle bli upptäckta. Jag tror inte att de hade tänkt sig att bli avslöjade. 
  Men jag blir däremot inte särskilt förvånad över att detta upptäcktes. Det var väl några av våra underrättelseagenter som spanade på främmande makt och upptäckte att de hade dessa uppgifter om oss. Vilket de inte skulle kunna ta haft om inte någon/några hade läkt dessa uppgifter. Så det nog tack vare våran underrättelsetjänst som detta har kommit fram. 
  För detta handlande från Transportstyrelsen kan man faktiskt kalla för en fara för Rikets säkerhet.. 

/ Ma

Transportstyrelsen läkte hemliga uppgifter om Stockholms tunnelbana
Transportstyrelsen läckte skyddade identiteter

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela