Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Storövning

Publicerad 2017-07-05 21:17:55 i Allmänt, Allmänt, Natur och friluftsliv, Nyheter, Regionalt,

  Idag på förmiddagen hade polisen och räddningstjänsten storövning i Glömsta på Björkö som ligger inte så långt ifrån Mitt Sommartillhåll fågelvägen. 

  Jag kan konstatera efteråt att det hördes rätt bra till mig, där jag höll på att byta tegelpannor på huset. Jag funderade bums på vad det kunde vara när jag hörde skottlossning. Misstänke först att det kom från LVSS. Men det visade sig vara fel. Det var istället Polis och Räddningstjänst som var de skyldiga. 
  Vad övningen gick ut på vet jag inte. Men jag antar att den har avslutats nu. Får hoppas att alla kollobarn inte blev alltför uppskrämda av det som skedde. Men i bästa fall tyckte de kanske att det var en mycket spännande lek som de kan berätta om när de kommer hem till stan. 
  För där u omgivningarna är det gått om barnkolonier och sommargäster. Hur sommargästerna tog det att hamna mitt i en sådan här övning har jag ingen aning om. Den hördes ju ända bort till Mitt Sommartillhåll...

/ Ma


Storövning med polisen och räddningstjänsten

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela