Berättelser och tankar

Denna blogg är en fortsättning på den blogg jag hade på Metrobloggen vid namn Berättelser och tankar ur mitt liv. Här är det tänkt att jag skall skriva av mig lite av det som händer runt omkring mig samt en hel del aktuella händelser. Samt åsikter om saker. I de fall som jag inte har angett någon fotograf till bilderna i min blogg, är bilderna mina egna. Min mail: [email protected]

Ny busslinje - Väddö 8:an

Publicerad 2017-07-17 19:51:25 i Allmänt, Allmänt, Regionalt, Resor,

  Nu finns det en nystartad busslinje i närheten av Mitt Sommartillhåll. Det är Framtid Älmsta som har startat den och den kommer till att börja med att köra till den 6 augusti. 

  Den har sträckning i form av en åtta och kommer att köra en södra och en norra slinga som möts på mitten i Älmsta. Den norra slingan är den slinga som går mot Grisslehamn och den södra är mot de trakterna där jag har Mitt Sommartillhåll. 
  Så nu har vi alltså fått en busslinje som det antagligen är tänkt ska frakta en massa turister som är nyfikna på hur det ser ut ute i byarna samt lokalbefolkningen som av någon anledning saknar bil. Det är ju nästintill tvunget att ha bil när man bor så. Men det blir ju en skön sommar för alla föräldrar som får lite semester från allt skjutande hit och dit nu när Väddö 8:an kan ta med sig ungarna dit de ska. 
  Efter att tagit en titt på hållplatslägena så tycker jag att det verkar lovande. För Väddö 8:an lär trafikera en stor del av Väddö där det saknas bussförbindelser.
  Faktiskt är detta något som många har efterfrågat. Men jag tror att en bättre information mot turisterna vore på sin plats. För då skulle nog Väddö 8 an kunna bli riktigt poppis. För det finns mycket att se på Väddö och de busslinjer som trafikerar där är och likaså deras turtäthet. Väddö 8 an fyller nog en funktion bara folk hittar till den. Synd nog gäller inte SL kortet säger nog många och tycker att det verkar omständigt att köpa biljetter. Men det går ju bra att betala med Swish och då är det ju inte omständligare än att betala med SL app. För det sker ju på ungefär samma sätt. 

/Ma

 

Väddö 8 an

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ma

Kvinna född 1964. Bor ii Norrtälje och har ett fritidshus på Väddö. Intresserad av inredning, hus och hem samt trädgård. Gillar att resa och äta god mat. Trivs bland folk.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela